GEMPAR: Osama Ditemui Masih Hidup!

Kenapa? Terkejut? Tak percaya? Ini memang benar, tak tipu punya, cerita datang dari ‘media’ yang dipercayai!

Itulah situasi yang berlaku hari ini, begitu mudah kita mempercayai sesuatu, asalkan datang dari MEDIA BESAR, kita bulat-bulat percaya, kita tak tahu yang MEDIA BESAR nih mungkin juga PENIPU BESAR. Perlu diingatkan, Allah pernah berfirman tentang apabila terima berita dari orang fasik, dalam ayat 6, surah al-Hujurat, maksudnya:

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini – dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) – sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.

Itu kalau orang fasik, bagaimana pula jika berita itu datang dari Yahudi dan Nasrani, golongan yang takkan senang duduk selagi kita tidak mengikuti cara mereka?

Jika dilihat semula kisah Osama bin Laden dalam bentuk mudah, semuanya bermula apabila bangunan World Trade Center di US diserang 2 buah jet yang dikatakan dipandu oleh pejuang al-Qaeda. Kemudian didapati dalang serangan tersebut ialah ketua kumpulan ini, Osama bin Laden, lalu beliau dicari dan negara Afghanistan diserang atas tujuan ‘menjaga keamanan’. Banyak nyawa tak berdosa dibunuh, itu kau katakan ‘menjaga keamanan’?

10 tahun tempoh pencarian akhirnya Osama bin Laden berjaya ditemui dan dibunuh. Semua orang gembira. Mayat Osama dikuburkan di dalam laut, itu satu penghinaan kepada Islam. Dalam tempoh 10 tahun ini apa yang telah berlaku, makin amankah dunia?

Apa pula yang akan berlaku selepas ini?
Pertama, sebarkan berita kematian Osama, buat semua orang percaya, reka macam-macam cerita termasuk pernyataan isteri Osama bin Laden sendiri tentang kematian beliau di Pakistan.

Kedua, wujud pula pemimpin al-Qaeda baru, yang memberi ancaman balas dendam. Ini, merupakan tiket untuk terus menakluki negara Islam. Kenapa negara-negara Islam? Senang, sebab banyak hasil bumi yang boleh dicuri termasuk minyak mentah. Dalam masa yang sama imej Islam mudah dicalarkan.

Ketiga, yakinkan dunia bahawa dengan penaklukan US dan Yahudi di bumi Islam, dunia akan terus aman.

Persoalannya, betulkah Osama bin Laden ini wujud? Osama hanyalah watak dalam cerita Yahudi. Beberapa tahun lagi keluarlah movie “Osama bin Laden” di pawagam, kita pula menghabiskan masa dan wang menonton cerita tipu dalam tipu itu. Yahudi terus ketawa.

Tolonglah, semua ini sama sahaja dengan drama swasta yang kita tonton di kaca televisyen. Ini semua perancangan fitnah yang teliti. Rasulullah pernah bersabda bahawasanya akan datang fitnah besar di akhir zaman. Masih tidak percaya ini hanyalah fitnah Yahudi laknatullah semata-mata?

Kembalilah kepada Qur’an dan Sunnah, 2 perkara yang Rasulullah janji, kita tidak akan sesat selamanya jika kita berpegang teguh kepadanya, insyAllah.

Anda mungkin juga meminati:

19 Responses to GEMPAR: Osama Ditemui Masih Hidup!

  1. kak liza pun tak ambil kisah berita kematiannya… mcm kelentong je. gambar atas sekali tu pun mcm impose je backgroundnya.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0

    • Muhaimin says:

      Gambar dia mati pun ramai yang pertikaikan, gabungan gambar 2 orang yang berlainan.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  2. zonAku says:

    hahaha…..

    masa mula2 adik aku kata osama kena tembak, soalan aku mudah saja. ‘betulkah wujudnya Osama Bin Laden, pemimpin alQaeda?’

    wujud pun belum tentu, blh kah dibunuh?

    Mantap! Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0

    • Muhaimin says:

      Persoalannya bagaimana nak menyedarkan jutaan manusia yang percaya kepada berita begitu?

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0

  3. Mrs.Ayie says:

    Kebelakangan ni saya fikir, mungkinkah watak Osama itu hanya rekaan. Hanyalah satu watak yang direka untuk mengerakkan plot-plot cerita yang telah disusun.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0

  4. sw33tdarling says:

    i dun ever bother dari dulu pun… tahu, tapi tak ambil tahu…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  5. penyubiru says:

    entahlah.. malas nak pikir. yg penting jgn dia buat proganda osama ada kat malaysia sudah.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  6. zulus says:

    osama ialah obama.. tak wujud pon osama tuh! CIA punya keje.. matlamat menghalalkan cara~

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0

  7. mat teropong says:

    semuanya konspirasi barat!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  8. decrewz says:

    Kalau benarlah, kenapa sampai sepuluh tahun semata2 mencari seorg sahaja iaitu Osama.. Kita mungkin atau betul2 ditipu oleh media luar..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  9. hehehe says:

    baru jumpe laman nih…mmg osama tu wujud…dl kawan aku pnh bc cd osama…orgnye kalo berkata2 amatlah lembt tutur katanye tp aku x fhm coz dia ckp dlm bahasa arab….tp aku pun leh terpesona dgr dia ckp…tp aku x percaya dia mati coz mayat dia x didedahkan mcm sadam hussain n gadafi…setahu aku sadam hussain,gadafi,osama laden,al qaheda,hamas,afganistan,sudan,arab saudi nih dr golongan islam sunnah…tu yg org islam syiah(iran,tehran,iraq,syria,damsyik) nak bunh sgt2 mereka dengan bersetongkol dgn amerika n yahudi laknatullah…

    yg pasti nape islam sama islam berperang ialah kerana wujudnye pecahan islam syiah n islam sunnah(sunni)…ketahuilah bahawa islam syiah pegang kpd saidina ali,mencerca sahabat rasullulah,menghina saiditina aisyah sebagai pelacur di dlm solat n dlm perbuatan…syahadah n azan mereka pun tkr ke ali…kalo korang tak percaya cuba la kaji ape itu syiah…laki sama laki cium mulut…blh nikah mutaah walaupun dgn bayi perempuan baru lahir(x ke zalim tu)

    islam sunnah ialah islam yg berpegang kpd ajaran al quran n sunnah…

    ingtlah rasulullah penah berpesan “bahawa islam akan terpecah kpd 73 golongan tp hanya 1 golongan yg mask islam iaitu yg mengikut al quran n sunnah”…

    sebagai pedoman kita sendiri…ikutlah mana korang nak…

    Mantap! Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 0

  10. sam fisher says:

    anda kata berita ini dari media yg boleh dipercayai, boleh namakan media trsebut?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1

  11. ijan says:

    kalau kowng nk tau.. osama ni x wujud pon .. barat da tipu stu dunia.. aku syorkn kowng tgok siri the arrival kt youtube.. part 17 ade sbut..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  12. [...] Bekas tempat tinggal Osama dirobohkanBy Amekaw – February 27, 2012Posted in: Berita, Luar NegaraPost ini telah dilihat sebanyak 1 kali nuffnang_bid = "b264ed6dc0b90dd7e1a5691947927f80"; adv_username = "mmmisa83"; adv_gid = "mmmisa83_default"; adtype = "336×280"; ShareApa benar gambar di bawah bekas tempat tinggal Osama bin Laden? Apa betul Osama itu wujud? Atau hanya karakter yahudi? Wallaua’lam..baca artikel ini: http://mr.muhaim.in/2011/05/osama-ditemui-masih-hidup/ [...]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  13. [...] Mayat Osama sebenarnya dibakar? Betulkah?By Amekaw – March 8, 2012Posted in: Berita, Luar NegaraPost ini telah dilihat sebanyak 1 kali nuffnang_bid = "b264ed6dc0b90dd7e1a5691947927f80"; adv_username = "mmmisa83"; adv_gid = "mmmisa83_default"; adtype = "336×280"; ShareApa betul Osama itu wujud? Atau hanya karakter yahudi? Wallaua’lam..baca artikel ini: http://mr.muhaim.in/2011/05/osama-ditemui-masih-hidup/ [...]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. Sola says:

    Mcm mana dgn syarikat kontraktor Bin Laden yg buat Bangunan jam besar berdekatan kaabah tu?? tender masuk 1 riyal ja.. mean syarikat tu Yahudi punya ka?? kalau osama bin laden x wujud.. cmna company tu bleh ada?? konpius2

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  15. info ini amat berguna sekali… keep it up..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

i i i i i